Strona główna / Aktualności / Jak oszczędzać? Wyst ...

Jak oszczędzać? Wystarczy zostać! ─ rusza telewizyjna kampania PPK

Aktualności

Grafika do artykułu

8 października 2020

Jak oszczędzać? Wystarczy zostać! ─ rusza telewizyjna kampania PPK

Polski Fundusz Rozwoju i PFR Portal PPK we współpracy z Ministerstwem Finansów rozpoczęli kampanię promującą Pracownicze Plany Kapitałowe pod hasłem „Ja zostaję!”. Kampania obejmująca telewizję, radio oraz reklamę w sieci rozpoczęła się 1 października i potrwa do 8 listopada.

Strategię i kreację reklam dla pracowników przygotowała agencja Demo Effective Launching. Media zaplanował dom mediowy PRO Media House. Nadzór nad produkcją i realizacją strategii sprawuje Departament Komunikacji PFR i Biuro Marketingu PFR Portal PPK.

W 2020 r. przypada obowiązek wdrożenia PPK w firmach zatrudniających od 20 osób wzwyż. Oznacza to, że decyzję o oszczędzaniu w PPK w najbliższych tygodniach podejmie ok. 3,7 mln pracowników z 78 tys. firm. Głównym celem strategii kampanii skierowanej dla pracowników jest zmiana postawy Polaków, którzy nie wierzą w systemy oszczędzania na przyszłość i boją się z nich korzystać. Jej zadaniem jest również przekazanie racjonalnych argumentów przemawiających za tym, że system PPK jest prosty i opłacalny, a pieniądze zgromadzone PPK są prywatne. Kampania porusza również aspekt emocjonalny ─ pokazuje, jak oszczędzanie może wpłynąć na przyszłość ludzi i pomóc im w obecnych, niepewnych czasach. 

Przekaz kampanii oparty jest na prostym haśle „ja zostaję!”, które jest podsumowaniem założeń i celów kampanii i wezwaniem do działania dla pracowników, którzy nie muszą robić nic, aby uczestniczyć w PPK. Wokół niego zbudowanych jest kilka linii komunikacyjnych.

Główna linia wizerunkowa ma pobudzać emocje. W przekazie nawiązujemy do tego, co wydarzyło się w ostatnich miesiącach. Aktualna sytuacja zmusiła, nie tylko Polaków, do refleksji i zmiany swojego podejścia do własnych finansów. 

Spot wizerunkowy:


Druga linia, edukacyjna – rozprawia się z głównymi obawami Polaków przed przystąpieniem do PPK, przywołuje racjonalne argumenty oraz poszerza wiedzę odbiorców. Bohaterowie spotów telewizyjnych opowiadają, a nawet przeliczają, dlaczego warto zostać. Padają konkretne kwoty i argumenty.

Pierwszy spot edukacyjny:


Drugi spot edukacyjny:


Oprócz telewizji zaplanowano również intensywne działania w internecie: specjalne spoty skierowane do młodzieży, a także reklamy statyczne i tekstowe w wyszukiwarkach. Powstanie również cykl filmów szkoleniowych tzw. PPK Ekspres, gdzie w 5 odcinkach omówione zostaną najważniejsze aspekty PPK oraz przedstawione będą odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jak wynika z przeprowadzonych analiz, pracownicy, którzy uczestniczą w szkoleniach, chętniej pozostają w PPK. Kampania będzie wspierana przez działania PR w mediach ogólnopolskich.

- PPK jest programem oszczędzania, w którym naprawdę nie trzeba nic robić, żeby zobaczyć korzyści. Nie podejmujesz żadnego działania, po prostu jesteś w programie i obserwujesz, jak oszczędności na Twoim prywatnym rachunku rosną. Cieszę się, że kampanię „Ja zostaję!” udało się zrealizować mimo przerwy spowodowanej niespodziewaną sytuacją epidemiczną. Chcielibyśmy, by to krótkie hasło zaistniało w świadomości społecznej na tyle mocno, byśmy po zakończeniu kampanii mogli zapytać Polaków „czy zostajesz w PPK?” i usłyszeli w odpowiedzi: „Ja? Zostaję! Bo to moje dodatkowe pieniądze”, powiedział Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.

O kampanii informacyjnej dlaczego warto zostać w PPK, wypowiedział się również Paweł Borys, prezes PFR.

(mar)

 

 

Ostatnie wpisy
1

26 listopada 2020

Ogólnopolski Kongres „PPK w jednostkach publicznych”
2

26 listopada 2020

PFR Portal PPK na konferencji WallStreet 24 on-line
3

26 listopada 2020

PPK - plany, prognozy, komentarze - cykl webinariów o PPK
4

25 listopada 2020

Nowy poradnik z cyklu "PPK w praktyce" już dostępny na MojePPK.pl
5

25 listopada 2020

Ekspert PPK radzi: Do oszczędzania w PPK zawsze można wrócić
Zobacz także
Zdjęcie artykułu Ogólnopolski Kongres „PPK w jednostkach publicznych”

26 listopada 2020

Ogólnopolski Kongres „PPK w jednostkach publicznych”

Zdjęcie artykułu PFR Portal PPK na konferencji WallStreet 24 on-line

26 listopada 2020

PFR Portal PPK na konferencji WallStreet 24 on-line

Zdjęcie artykułu PPK - plany, prognozy, komentarze - cykl webinariów o PPK

26 listopada 2020

PPK - plany, prognozy, komentarze - cykl webinariów o PPK

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Ikona ciasteczek

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.