Strona główna / Aktualności / PPK dla firm od 50 p ...

PPK dla firm od 50 pracowników - druga faza już niebawem

Aktualności

PPK dla firm od 50 pracowników - druga faza już niebawem

28 listopada 2019

PPK dla firm od 50 pracowników - druga faza już niebawem

Czy pamiętasz, że wkrótce II tura wejścia w życie PPK? Od początku roku 2020 system obejmie firmy zatrudniające co najmniej 50 osób. Sprawdź, jak się przygotować przed startem!

Zbliża się kolejny termin podpisywania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi dla przedsiębiorców, którzy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników według stanu na 30 czerwca 2019 r. Jest to zatem ostatni dzwonek na przygotowanie się firm do wdrożenia systemu PPK!
Start pierwszej tury, która obejmowała firmy zatrudniające co najmniej 250 osób, miał miejsce 1 lipca 2019 r. Druga grupa przedsiębiorców zostanie objęta programem od nowego roku, czyli z dniem 1 stycznia 2020 r.

Funkcjonowanie PPK w firmie – jak się przygotować?

Przed rozpoczęciem działania programu PPK dobrze jest odpowiednio przygotować firmę pod kątem odpowiedniego zaplecza organizacyjnego. Po dokonaniu wyboru instytucji finansowej, warto przygotować:

  • listę pracowników wraz z wyszczególnieniem ich wieku, z podziałem na poszczególne kategorie wiekowe. Proponowane grupy wiekowe w latach to 18-54, 55-69 oraz osoby, które ukończyły 70 lat;
  • zbiorcze zestawienie do listy pracowników, które zawiera takie informacje jak: dane identyfikacyjne pracownika, rodzaj zatrudnienia, wysokość wynagrodzenia, a także dodatkowe kryteria, które mają wpływ na podleganie obowiązkowi PPK, takie jak urlop macierzyński, wychowawczy czy pensja niższa niż 1,2 minimalnego wynagrodzenia.

 

Przed startem Pracowniczych Planów Kapitałowych – na co zwrócić uwagę?

Zanim pracodawca zacznie realizację programu PPK w swoim przedsiębiorstwie, z pewnością przyda się wykonanie kalkulacji, dotyczącej oszacowania kosztów wpłat osób podlegających PPK. Ponadto, należy uwzględnić dodatkowe nakłady finansowe, związane z wdrożeniem PPK w firmie, takie jak na przykład przygotowanie systemu kadrowo-płacowego czy prowadzenie administracji.

(ada)

Ostatnie wpisy
1

13 października 2025

Chcesz lepiej zarządzać swoimi finansami? Dołącz do Dnia Edukacji Finansowej!
2

9 października 2025

PPK na XXIII Samorządowym Forum Kapitału i Finansów: mniej kosztów, więcej efektów w administracji
3

8 października 2025

Zarejestruj się na XVI Kongres EFPA Polska i poszerz swoją wiedzę o finansach
4

7 października 2025

Oszczędności Polaków rosną, ale czy na pewno zyskują? Raport PFR
5

7 października 2025

Wcześniejsza emerytura nauczycieli - ile pieniędzy można realnie otrzymać?
Zobacz także
Zdjęcie artykułu Jak-UMCS-wspiera-pracownikow-w-budowaniu-oszczednosci-dzieki-PPK_0925

30 września 2025

Jak UMCS wspiera pracowników w budowaniu oszczędności dzięki PPK

Zdjęcie artykułu Jak-Politechnika-Poznanska-buduje-lojalnosc-pracownikow-dzieki-PPK_0925

10 września 2025

„Warto, warto, warto!” – jak Politechnika Poznańska buduje lojalność pracowników dzięki PPK

Zdjęcie artykułu pracodawca_ppe_lipiec_2025

1 lipca 2025

Pracodawca ma obowiązek sprawdzić poziom partycypacji w PPE na 1 lipca

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.