Strona główna / Aktualności / Centrum Doradztwa PF ...

Centrum Doradztwa PFR w Chełmie rozpoczyna działalność

Aktualności

Grafika do artykułu

4 czerwca 2020

Centrum Doradztwa PFR w Chełmie rozpoczyna działalność

4 czerwca br. zostało oficjalnie otwarte Centrum Doradztwa PFR dla przedsiębiorców i pracowników w Chełmie. Nowa jednostka Polskiego Funduszu Rozwoju będzie zajmować się obsługą flagowych programów Grupy PFR w tym m.in.: Tarczy Finansowej oraz Pracowniczych Planów Kapitałowych. W biurze PFR w Chełmie pracę rozpoczęły już pierwsze osoby. Docelowo zatrudnienie znajdzie w nim ok. 50 osób.

Decyzja PFR wpisuje się w misję Funduszu, jaką są „Inwestycje dla Polski” oraz ma solidne podstawy biznesowe. Z jednej strony PFR tworzy miejsca pracy i zapobiega emigracji w regionie, który przez wiele lat był zaniedbany inwestycyjnie. Z drugiej natomiast wykorzystuje potencjał lokalnego rynku pracy, który obfituje w osoby młode i dobrze wykształcone.

 

Przed tworzącym się zespołem Centrum Doradztwa w Chełmie stoją niezwykle ważne zadania. Jego rolą będzie prowadzenie kompleksowej polityki informacyjnej na temat działań podejmowanych przez PFR, aby zmieniać, unowocześniać, a obecnie również ratować polskie przedsiębiorstwa i miejsca pracy. Liczymy, że dzięki temu kilkudziesięciu ambitnych ludzi z Chełma i okolic znajdzie atrakcyjne zatrudnienie, które nie tylko usatysfakcjonuje ich finansowo, ale również pozwoli wykonywać pracę dającą nową wiedzę oraz poczucie sensu i wpływu na otaczający świat.

Paweł Borys, prezes PFR

 

Cieszę się, że nowo zatrudnieni pracownicy będą mieli odpowiednie warunki do pracy. Takie przedsięwzięcia są szansą na zatrzymanie młodych ludzi w naszym mieście. Po Centrum Usług Wspólnych NFZ to kolejne miejsca pracy dzięki działaniom rządu Premiera Mateusza Morawieckiego.

Jakub Banaszek, prezydent miasta Chełm

 

Nowo uruchomiona jednostka swoją działalność rozpoczyna w bardzo ważnym momencie. Od 29 kwietnia Fundusz realizuje program Tarczy Finansowej dla przedsiębiorców i pracowników. Jego zadaniem jest wesprzeć firmy, które ucierpiały w wyniku zamrożenia gospodarki w czasie pandemii COVID-19. Do tej pory w ramach Tarczy prawie 240 tys. firm zatrudniających ok. 2,3 mln osób otrzymało łącznie wsparcie w wysokości ponad 44 mld zł. W samym Chełmie i powiecie chełmskim subwencje otrzymało blisko 500 firm, a na ich konta PFR przelał 68 mln zł.

Za tymi liczbami stoją jednak tysiące telefonów i pytań od przedsiębiorców, które do tej pory obsługiwało wyłącznie Centrum Doradztwa ulokowane w siedzibie Funduszu przy ul. Kruczej w Warszawie. Przez 5 tygodni od startu programu PFR obsłużył ponad 55 tys. pytań od przedsiębiorców i pracowników dotyczących Tarczy Finansowej. Liczba zapytań utrzymuje się na stałym poziomie – każdego dnia do PFR kierowanych jest średnio prawie 2 tys. telefonów oraz ok. 400 wiadomości mailowych. Otwarcie jednostki w Chełmie pomoże PFR zwiększyć ilość obsługiwanych zapytań i przyspieszy odpowiedzi.

Działania informacyjne nt. Tarczy uzupełniają webinaria prowadzone przez trenerów spółki PFR Portal PPK, wchodzącej w skład Grupy PFR. Do tej pory przeprowadzili oni 78 szkoleń on-line nt. Tarczy, w tym 32 otwarte i 46 dla konkretnych partnerów zewnętrznych. W sumie wzięło w nich udział pond 19 tys. osób.

Nowa placówka PFR mieści się w Chełmskiej Bibliotece Publicznej przy ul. Partyzantów w centrum miasta. Umowa o wynajęciu jej części została podpisana w lipcu 2019 r. i natychmiast ruszyły prace nad projektem architektonicznym, który był podstawą do uzyskania odpowiednich pozwoleń, zakupu materiałów i rozpoczęcia właściwych prac. Wykonała je lokalna firma Jurex pod nadzorem PFR Nieruchomości.  

Na nowej powierzchni znajduje się 39 stanowisk doradców i 3 kierowników. Łącznie, jednocześnie może na niej pracować 49 osób. Poza tym nowi pracownicy PFR mają do dyspozycji dwie sale konferencyjne. Powierzchnia została dodatkowo wyciszona za pomocą przegród dźwiękochłonnych i specjalnej wykładziny.

(dkk)

Ostatnie wpisy
1

25 lutego 2021

Mikroprzedsiębiorca a PPK: zawarcie umowy o zarządzanie
2

25 lutego 2021

Roczna informacja o wysokości środków w PPK
3

23 lutego 2021

Bezpłatne szkolenie dla nauczycieli we współpracy z ZNP
4

23 lutego 2021

Regionalni Eksperci PPK odpowiadają na pytania w Polskim Radiu 
5

19 lutego 2021

Jak zarządzać swoim rachunkiem PPK? Webinarium „PPK w praktyce”
Zobacz także
Zdjęcie artykułu PFR Portal PPK zaprasza na 2021 HR Master Online

18 lutego 2021

PFR Portal PPK zaprasza na 2021 HR Master Online

Zdjęcie artykułu PFR Portal PPK partnerem konferencji Praca 4.0

8 lutego 2021

PFR Portal PPK partnerem konferencji Praca 4.0

Zdjęcie artykułu Konferencja: PPK w samorządach – jak sprawnie wprowadzić plany i uniknąć dodatkowych obowiązków

8 lutego 2021

Konferencja: PPK w samorządach – jak sprawnie wprowadzić plany i uniknąć dodatkowych obowiązków

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Ikona ciasteczek

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.