Strona główna / Aktualności / Centrum Doradztwa PF ...

Centrum Doradztwa PFR w Chełmie rozpoczyna działalność

Aktualności

Grafika do artykułu

4 czerwca 2020

Centrum Doradztwa PFR w Chełmie rozpoczyna działalność

4 czerwca br. zostało oficjalnie otwarte Centrum Doradztwa PFR dla przedsiębiorców i pracowników w Chełmie. Nowa jednostka Polskiego Funduszu Rozwoju będzie zajmować się obsługą flagowych programów Grupy PFR w tym m.in.: Tarczy Finansowej oraz Pracowniczych Planów Kapitałowych. W biurze PFR w Chełmie pracę rozpoczęły już pierwsze osoby. Docelowo zatrudnienie znajdzie w nim ok. 50 osób.

Decyzja PFR wpisuje się w misję Funduszu, jaką są „Inwestycje dla Polski” oraz ma solidne podstawy biznesowe. Z jednej strony PFR tworzy miejsca pracy i zapobiega emigracji w regionie, który przez wiele lat był zaniedbany inwestycyjnie. Z drugiej natomiast wykorzystuje potencjał lokalnego rynku pracy, który obfituje w osoby młode i dobrze wykształcone.

 

Przed tworzącym się zespołem Centrum Doradztwa w Chełmie stoją niezwykle ważne zadania. Jego rolą będzie prowadzenie kompleksowej polityki informacyjnej na temat działań podejmowanych przez PFR, aby zmieniać, unowocześniać, a obecnie również ratować polskie przedsiębiorstwa i miejsca pracy. Liczymy, że dzięki temu kilkudziesięciu ambitnych ludzi z Chełma i okolic znajdzie atrakcyjne zatrudnienie, które nie tylko usatysfakcjonuje ich finansowo, ale również pozwoli wykonywać pracę dającą nową wiedzę oraz poczucie sensu i wpływu na otaczający świat.

Paweł Borys, prezes PFR

 

Cieszę się, że nowo zatrudnieni pracownicy będą mieli odpowiednie warunki do pracy. Takie przedsięwzięcia są szansą na zatrzymanie młodych ludzi w naszym mieście. Po Centrum Usług Wspólnych NFZ to kolejne miejsca pracy dzięki działaniom rządu Premiera Mateusza Morawieckiego.

Jakub Banaszek, prezydent miasta Chełm

 

Nowo uruchomiona jednostka swoją działalność rozpoczyna w bardzo ważnym momencie. Od 29 kwietnia Fundusz realizuje program Tarczy Finansowej dla przedsiębiorców i pracowników. Jego zadaniem jest wesprzeć firmy, które ucierpiały w wyniku zamrożenia gospodarki w czasie pandemii COVID-19. Do tej pory w ramach Tarczy prawie 240 tys. firm zatrudniających ok. 2,3 mln osób otrzymało łącznie wsparcie w wysokości ponad 44 mld zł. W samym Chełmie i powiecie chełmskim subwencje otrzymało blisko 500 firm, a na ich konta PFR przelał 68 mln zł.

Za tymi liczbami stoją jednak tysiące telefonów i pytań od przedsiębiorców, które do tej pory obsługiwało wyłącznie Centrum Doradztwa ulokowane w siedzibie Funduszu przy ul. Kruczej w Warszawie. Przez 5 tygodni od startu programu PFR obsłużył ponad 55 tys. pytań od przedsiębiorców i pracowników dotyczących Tarczy Finansowej. Liczba zapytań utrzymuje się na stałym poziomie – każdego dnia do PFR kierowanych jest średnio prawie 2 tys. telefonów oraz ok. 400 wiadomości mailowych. Otwarcie jednostki w Chełmie pomoże PFR zwiększyć ilość obsługiwanych zapytań i przyspieszy odpowiedzi.

Działania informacyjne nt. Tarczy uzupełniają webinaria prowadzone przez trenerów spółki PFR Portal PPK, wchodzącej w skład Grupy PFR. Do tej pory przeprowadzili oni 78 szkoleń on-line nt. Tarczy, w tym 32 otwarte i 46 dla konkretnych partnerów zewnętrznych. W sumie wzięło w nich udział pond 19 tys. osób.

Nowa placówka PFR mieści się w Chełmskiej Bibliotece Publicznej przy ul. Partyzantów w centrum miasta. Umowa o wynajęciu jej części została podpisana w lipcu 2019 r. i natychmiast ruszyły prace nad projektem architektonicznym, który był podstawą do uzyskania odpowiednich pozwoleń, zakupu materiałów i rozpoczęcia właściwych prac. Wykonała je lokalna firma Jurex pod nadzorem PFR Nieruchomości.  

Na nowej powierzchni znajduje się 39 stanowisk doradców i 3 kierowników. Łącznie, jednocześnie może na niej pracować 49 osób. Poza tym nowi pracownicy PFR mają do dyspozycji dwie sale konferencyjne. Powierzchnia została dodatkowo wyciszona za pomocą przegród dźwiękochłonnych i specjalnej wykładziny.

(dkk)

Ostatnie wpisy
1

13 maja 2021

Zapotoczny: Stawianie się PPK nie ma sensu
2

13 maja 2021

Jak ustalić trzymiesięczny okres zatrudnienia – webinarium „PPK w praktyce” dla kadr i płac 20.05.
3

13 maja 2021

Ekspert PPK radzi: Kiedy pierwsze wpłaty do PPK ?
4

11 maja 2021

„Zaloguj się do PPK” - cykl webinariów instruktażowych we współpracy z Instytucjami Finansowymi
5

11 maja 2021

Nowa publikacja Portalu: „PPK w praktyce: deklaracje, wnioski i oświadczenia – wzory z komentarzem”
Zobacz także
Zdjęcie artykułu "Lepiej mieć oszczędności, niż ich nie mieć" - rozmowa Roberta Zapotocznego z MyCompany Polska

21 kwietnia 2021

"Lepiej mieć oszczędności, niż ich nie mieć" - rozmowa Roberta Zapotocznego z MyCompany Polska

Zdjęcie artykułu PPK na corocznej konferencji rynku benefitów pracowniczych - MeetBenefit

13 kwietnia 2021

PPK na corocznej konferencji rynku benefitów pracowniczych - MeetBenefit

Zdjęcie artykułu PFR Portal PPK partnerem strategicznym 21. Banking Forum & 17. Insurance Forum

8 kwietnia 2021

PFR Portal PPK partnerem strategicznym 21. Banking Forum & 17. Insurance Forum

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Ikona ciasteczek

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.