Strona główna / Aktualności / Jak wdrażano PPK w B ...

Jak wdrażano PPK w Budimex S.A.

Aktualności

Jak wdrażano PPK w Budimex S.A.

10 listopada 2020

Jak wdrażano PPK w Budimex S.A.

To już ostatni dzień dla firm zatrudniających co najmniej 20 osób na podpisanie umowy o prowadzenie rachunków Pracowniczych Planów Kapitałowych dla swoich pracowników. Jak poradziła sobie z tym firma z I etapu wdrażania PPK? W wywiadzie dla Interia.pl opowiedział o tym Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor Pionu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w firmie Budimex S.A. 

W Budimexie przygotowania do wdrożenia PPK rozpoczęły się już na początku 2019 roku, od wybrania instytucji finansowej. Proces wyboru był podzielony na dwa etapy. W pierwszym zrobiliśmy preselekcję firm, biorąc pod uwagę takie kryteria, jak: siła finansowa, przejrzystość akcjonariatu, wielkość instytucji oraz to, jak długo działa ona na polskim rynku. W drugim kroku, przy podejmowaniu finalnej decyzji, ocenialiśmy: efektywność zarządzania, wysokość opłat, doświadczenie w zarządzaniu funduszami emerytalnymi, powdrożeniowe wsparcie dla pracowników oraz zakres wsparcia dla Budimeksu przed i po wdrożeniu PPK – wyjaśnia Cezary Mączka. W przypadku rozproszonej struktury pracowników, ważne było sprawdzenie, czy dana instytucja posiada oddziały regionalne, tak by osoby nie korzystające z aplikacji mobilnych miały możliwość bezpośredniego kontaktu z instytucją finansową. 

Ciekawostką jest wykorzystanie w promocji Pracowniczych Planów Kapitałowych blogera finansowego. Wspólnie opracowaliśmy cykl artykułów tłumaczących zasady działania programu, ale też często skomplikowane kwestie finansowe. I to okazał się strzał w dziesiątkę. Artykuły o PPK miały naprawdę dużo odsłon i komentarzy.  Stworzyliśmy też dedykowaną stronę do promocji programu, organizowaliśmy webinary z udziałem wspomnianego blogera, podczas których pracownicy mogli zadawać pytania – opowiada przedstawiciel Budimexu. Poza niestandardową formą dotarcia z informacjami do pracowników, wykorzystywano także materiały portalu mojeppk.pl oraz bezpłatne szkolenia, oferowane przez PFR Portal PPK. 

Cały wywiad można przeczytać tutaj

(mds)


 

Ostatnie wpisy
1

12 sierpnia 2022

10 miliardów w aktywach PPK!
2

11 sierpnia 2022

PPK dla nowo zatrudnionych we współpracy z Nationale-Nederlanden PTE - start cyklu webinariów
3

10 sierpnia 2022

Warsztaty tematyczne z PPK we współpracy z TFI Allianz – cykl dla kadr i płac
4

10 sierpnia 2022

Wartość aktywów w PPK wzrosła o ponad pół miliarda – sierpniowy biuletyn PPK
5

9 sierpnia 2022

Warsztaty tematyczne z PPK we współpracy z TFI PZU – cykl dla kadr i płac
Zobacz także
Zdjęcie artykułu zyski-w-PPK

8 sierpnia 2022

Nie jesteś w PPK? Patrz na te zyski i płacz! – Spider’s Web o programie

Zdjęcie artykułu szczerze-o-pieniadzach

4 sierpnia 2022

„Szczerze o pieniądzach”: Dlaczego nie oszczędzamy? 

Zdjęcie artykułu oipp-infosys-ams

3 sierpnia 2022

INFOSYS POLAND i AMS o procesie informowania pracowników o PPK

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.