Strona główna / Aktualności / PPK w sektorze publi ...

PPK w sektorze publicznym – gdzie szukać pomocy przy wdrożeniu?

Aktualności

Grafika do artykułu

15 stycznia 2021

PPK w sektorze publicznym – gdzie szukać pomocy przy wdrożeniu?

Od 1 stycznia 2021 r. ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych objęła sektor finansów publicznych. We wdrożeniu PPK pomaga oficjalna strona dotycząca PPK – portal MojePPK.pl.

MojePPK.pl to przejrzysta i przyjazna strona, która zawiera wszystkie informacje potrzebne do prawidłowego wdrożenia PPK. Jednostkom sektora finansów publicznych została dedykowana podstrona „PPK w sektorze publicznym”.

W serwisie MojePPK.pl znajdziemy nie tylko szczegółowe informacje na temat programu, ale też wzory potrzebnych deklaracji i wniosków oraz inne przydatne narzędzia. Od 1 stycznia 2021 r., w związku ze zmianami w ustawie o PPK i  wejściem w życie nowego prawa zamówień publicznych, instytucje sektora finansów publicznych powinny sprawdzić, czy - przy zawieraniu umów o zarządzanie PPK - będą zobowiązane stosować ustawę o zamówieniach publicznych (nie będą musiały tego robić, gdy wartość  zamówienia jest mniejsza niż progi unijne, o których mowa w tej ustawie). Jak jednak oszacować wartość zamówienia? Z pomocą przychodzi kalkulator, umieszczony na stronie MojePPK.pl. Pozwala on orientacyjnie oszacować wartość zamówienia i sprawdzić, czy nie zostaną osiągnięte progi unijne, od których uzależnione jest stosowanie procedur z nowego prawa zamówień publicznych. 

Na tej samej stronie, poświęconej sektorowi publicznemu, znajdziemy także wykaz szkoleń, dedykowanych jednostkom budżetowym i osobom, wdrażającym PPK. Wszystkie szkolenia z racji pandemii odbywają się online i są bezpłatne. Po części teoretycznej ekspert PPK odpowiada na pytania i wyjaśnia wątpliwości odnośnie programu. By wziąć udział w szkoleniu, wystarczy wybrać dogodny termin i zapisać się poprzez formularz online, dostępny na stronie. Osobne, również bezpłatne szkolenia są proponowane pracownikom. Wykaz szkoleń dla uczestników PPK jest dostępny poprzez zakładkę „Dla pracownika”. W razie potrzeby, istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia indywidualnego dla wybranego podmiotu lub grupy pracowników oraz szkolenia w języku angielskim. 

Wdrażając Pracownicze Plany Kapitałowe warto skorzystać także z materiałów zamieszczonych w  zakładce „Pliki do pobrania”. Znajdziemy tam nie tylko broszury PPK, takie jak np. „Poradnik dla kadr i płac” czy też „Umowa o zarządzanie PPK i umowa o prowadzenie PPK”, ale także materiały dla pracowników, które można wykorzystać podczas akcji informacyjnej np. „Poradnik oszczędzającego”. Ulotki i plakaty dla pracowników są dostępne w języku polskim, angielskim, ukraińskim, białoruskim i wietnamskim. Już niebawem pojawi się tam również poradnik „PPK w sektorze publicznym”. 

 

Do 26 marca 2021 r. sektor finansów publicznych jest zobowiązany do podpisania z wybraną instytucją finansową umowy o zarządzanie PPK. Tu też z pomocą przychodzi portal MojePPK.pl. Na stronie, w zakładce „Instytucje finansowe” znajdziemy oferty wszystkich podmiotów, oferujących PPK. Nie ma zatem potrzeby przeglądania kilkunastu stron – wystarczy wejść na MojePPK.pl., by zapoznać się m.in. z prospektami informacyjnymi instytucji finansowych, zdobyć potrzebne dane kontaktowe, poznać proponowane warunki inwestowania oraz opłaty za prowadzenie PPK. Wszystkie prezentowane oferty instytucji finansowych na stronie MojePPK.pl są na bieżąco aktualizowane.

Dla osób, które cenią nowe technologie i materiały audiowizualne, na kanale YouTube udostępnia filmy szkoleniowe, webinaria oraz filmy instruktażowe. Pracownicze Plany Kapitałowe znajdziemy również na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn. Dostępne są także podcasty, które można znaleźć na kanałach Spotify, SoundCloud, Apple Podcasts i Google Podcasts. Pod numerem 800775775 działa także infolinia PPK. 

Warto korzystać z rzetelnych wskazówek, profesjonalnych szkoleń oraz doświadczenia ekspertów. Portal MojePPK.pl jako oficjalne źródło informacji na temat Pracowniczych Planów Kapitałowych to miejsce, które z pewnością ułatwi jednostkom sektora publicznego proces wdrażania programu.   

(mds)

 

Ostatnie wpisy
1

25 lutego 2021

Mikroprzedsiębiorca a PPK: zawarcie umowy o zarządzanie
2

25 lutego 2021

Roczna informacja o wysokości środków w PPK
3

23 lutego 2021

Bezpłatne szkolenie dla nauczycieli we współpracy z ZNP
4

23 lutego 2021

Regionalni Eksperci PPK odpowiadają na pytania w Polskim Radiu 
5

19 lutego 2021

Jak zarządzać swoim rachunkiem PPK? Webinarium „PPK w praktyce”
Zobacz także
Zdjęcie artykułu Regionalni Eksperci PPK odpowiadają na pytania w Polskim Radiu 

23 lutego 2021

Regionalni Eksperci PPK odpowiadają na pytania w Polskim Radiu 

Zdjęcie artykułu Szesnaste zestawienie średnich opłat za zarządzanie funduszami PPK

18 lutego 2021

Szesnaste zestawienie średnich opłat za zarządzanie funduszami PPK

Zdjęcie artykułu Jak sprawdzić stan oszczędności w PPK – „Informator PPK” w TVP3

18 lutego 2021

Jak sprawdzić stan oszczędności w PPK – „Informator PPK” w TVP3

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Ikona ciasteczek

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.