Strona główna / Aktualności / Zmiany w art. 135 us ...

Zmiany w art. 135 ustawy o pracowniczych planach kapitałowych

Aktualności

Grafika do artykułu

28 sierpnia 2019

Zmiany w art. 135 ustawy o pracowniczych planach kapitałowych

Zmiana w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych zapewnia wykonawcom zamówień publicznych możliwość domagania się zwiększenia wynagrodzenia w związku ze wzrostem kosztów będących następstwem wpłat do PPK.

21 sierpnia 2019 r. w Dzienniku Ustaw została ogłoszona ustawa z dnia 4 lipca 2019 r. o systemie instytucji rozwoju. Ustawa ta zmienia art. 135 ustawy o pracowniczych planach kapitałowych. Zmiany wejdą w życie 5 września br.

Zmiana art. 135 ustawy o PPK oznacza, że jeżeli wykonawca zamówienia publicznego zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia z uwagi na wzrost kosztów realizacji zamówienia będących następstwem wpłat do PPK, zamawiający będzie musiał uwzględnić zmianę wynagrodzenia. Przed uwzględnieniem zmiany wynagrodzenia zamawiający będzie jednak mógł żądać przedstawienia przez wykonawcę dodatkowych dokumentów lub informacji potwierdzających wzrost kosztów.

Wyciąg z ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o systemie instytucji rozwoju (Dz. U. z 2019 r. poz. 1572) w zakresie zmiany art. 135 ustawy o PPK znajduje się tutaj: https://www.mojeppk.pl/pliki/repozytorium-plikow/regulaje-prawne/Nowelizacja-art.-135-ustawy-o-PPK-z-dn.-4.07.2019.pdf

(red)

Ostatnie wpisy
1

26 lutego 2021

Jak naliczać pierwszą wpłatę do PPK? Webinarium „PPK w praktyce” dla kadr i płac
2

26 lutego 2021

Szkolenia PFR Portal PPK w tygodniu 1 - 5 marca 2021 – zapisz się już teraz
3

25 lutego 2021

Mikroprzedsiębiorca a PPK: zawarcie umowy o zarządzanie
4

25 lutego 2021

Roczna informacja o wysokości środków w PPK
5

23 lutego 2021

Bezpłatne szkolenie dla nauczycieli we współpracy z ZNP
Zobacz także
Zdjęcie artykułu Szesnaste zestawienie średnich opłat za zarządzanie funduszami PPK

18 lutego 2021

Szesnaste zestawienie średnich opłat za zarządzanie funduszami PPK

Zdjęcie artykułu Informacja w sprawie zawierania umów o zarządzanie PPK, jeśli podmiot zatrudniający nie posiada NIP i REGON 

5 lutego 2021

Informacja w sprawie zawierania umów o zarządzanie PPK, jeśli podmiot zatrudniający nie posiada NIP i REGON 

Zdjęcie artykułu Najnowsza wersja „Zagadnienia prawne w zakresie Ustawy o PPK” już dostępna

2 lutego 2021

Najnowsza wersja „Zagadnienia prawne w zakresie Ustawy o PPK” już dostępna

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Ikona ciasteczek

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.