Strona główna / Aktualności / Ambasada Królestwa N ...

Ambasada Królestwa Norwegii i Centrum Kultury w Połczynie-Zdroju o PPK

Aktualności

Ambasada Królestwa Norwegii i Centrum Kultury w Połczynie-Zdroju o PPK

29 sierpnia 2022

Ambasada Królestwa Norwegii i Centrum Kultury w Połczynie-Zdroju o PPK

Celem programu „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca” jest wyróżnienie przedsiębiorców, którzy wykazali się szczególnym zaangażowaniem we wdrażaniu Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w swoich firmach, wykorzystując PPK jako element systemu benefitów pracowniczych i osiągając wysoką partycypację w programie. Sprawdź jak poradzili sobie z tym pracodawcy, którzy otrzymali nagrodę.

 

Ambasada Królestwa Norwegii
Odpowiada Lars Løberg, Radca Ambasady Królestwa Norwegii.

Jak Pan ocenia PPK w stosunku do systemu oszczędzania na emeryturę w Królestwie Norwegii?
Norweski system jest dość skomplikowany. Posiadamy generalny standard ustanowiony dla wszystkich. Główny to system publiczny, następnie mamy częściowo publiczny oraz prywatne fundusze, w które pracownik może inwestować. Fundusz publiczny jest obligatoryjny i w pełni finansowany przez państwo. Nadrzędnym celem jest, aby dać pracownikom możliwość dodatkowego gromadzenia składek emerytalnych, gdyż zrównoważony rozwój w norweskich planach emerytalnych jest kwestionowany. Dlatego właśnie doradzamy naszym pracownikom inwestowanie ich prywatnych środków razem z państwem i pracodawcą na lepszą przyszłość. W Norwegii każdy zatrudniony w sektorze publicznym ma dodatkowy plan emerytalny, zaś w prywatnym jest to nieregularne. Zatrudnieni w prywatnym sektorze mogą mieć obydwa plany – obowiązkowy i prywatny. Zachętą do prywatnego planu emerytalnego są solidne obniżki podatku - odpowiada.

Jaki jest klucz do sukcesu wdrożenia PPK w ambasadzie? 
W ambasadzie mocno podkreślamy, że jako pracodawca będziemy wspierać pracowników. Jeśli zatem planujesz inwestować w PPK, Ambasada będzie w tym również brała udział – podkreśla. 

Na czym polegały główne trudności z wdrożeniem PPK w międzynarodowym zespole?
Nie widzimy żadnych problemów we wdrożeniu, z żadnymi się nie mierzyliśmy. 

 

Centrum Kultury w Połczynie-Zdroju
Odpowiada Krzysztof Szewczuk, dyrektor Centrum Kultury w Połczynie-Zdroju.

Czy biorąc pod uwagę specyfikę Państwa organizacji, uważa Pan, że pracownicy Centrum są nastawieni bardziej pozytywnie do programów oszczędzania na przyszłość od pracowników firm komercyjnych
Myślę że jest w tym trochę prawdy, dlatego że jesteśmy instytucją samorządową i z tej racji wiele różnych takich doświadczeń, które są w dużych firmach, takich korporacjach są obce bo po prostu jesteśmy taką wielką rodziną, która dba o pracowników, staramy się myśleć o przyszłości pracowników i z tej to przyczyny zapewne łatwiej było nam ten program wdrożyć – odpowiada.

Co zdecydowało o sukcesie wdrożenia PPK w Centrum Kultury? 
Myślę, że przede wszystkim temat jak pojawia się nowy to zazwyczaj jest to rzeczywiście trudne to przeprowadzenia i wymagało to na pewno spotkania z kadrą pracowniczą, wytłumaczenia różnych szczegółów tego programu, jako, że tak jak powiadam raczej staramy się w dobrej atmosferze funkcjonować na co dzień, stąd też łatwiej było odpowiedzieć na wątpliwości, pytania i w miarę płynnie ten program został zorganizowany, muszę podkreślić, że na ponad 30 etatów, które mamy w naszym centrum kultury już ponad 25 osób przystąpiło od razu, od początku, więc myślę, że jest to bardzo dobry procent skuteczności wdrożenia – podkreśla.

Co było największym wyzwaniem w czasie wdrażania programu? 
Największym wyzwaniem to tak jak powiedziałem przed momentem, początek jest trudny, pewne wątpliwości jak to będzie, jak pewne rzeczy zrozumieć, księgowość zgłaszała dużo wątpliwości i tutaj musiała się wykazać naprawdę dużą wiedzą, którą też czerpaliśmy od podmiotów, które realizują program, czyli od banków i funduszy, porównywaliśmy oferty tą, którą uznaliśmy za najciekawszą (...) i razem z nią już później tą wiedzę szczegółową pozyskaliśmy i myślę, że tutaj duże podziękowania należą się naszej księgowości i głównemu i głównemu księgowemu – podsumowuje. 

 

Autor: Jan Bebak

Ostatnie wpisy
1

30 maja 2023

Warsztaty tematyczne z PPK we współpracy z Skarbiec TFI – cykl dla kadr i płac
2

29 maja 2023

Wynik autozapisu to efekt doskonałej współpracy całego środowiska – XXV Kongres Brokerów
3

23 maja 2023

Znamy pierwszego laureata nagrody głównej w Akademii Korzyści PPK!
4

22 maja 2023

PPK jako benefit nowoczesnego pracodawcy - gala przyznania nagród Dobra Firma
5

19 maja 2023

Współpraca regionalna Państw Trójmorza kluczem do sukcesu regionu
Zobacz także
Zdjęcie artykułu Naliczanie_i_odprowadzanie_wplat_do_PPK_po_autozapisie_warsztaty_dla_kadr_i_plac

3 marca 2023

Naliczanie i odprowadzanie wpłat do PPK po autozapisie – warsztaty dla kadr i płac

Zdjęcie artykułu 1-marca-2023-rusza-autozapis-do-ppk

27 lutego 2023

Pamiętaj - 1 marca 2023 r. rusza tzw. ponowny autozapis do PPK 

Zdjęcie artykułu szkolenia-autozapis-PPK

21 lutego 2023

Nowe szkolenia online z Autozapisu w PPK

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.