Strona główna / Aktualności / Ośrodek Pomocy Społe ...

Ośrodek Pomocy Społecznej Janów Lubelski i Elektrotim S.A. o sukcesie wdrożenia PPK

Aktualności

Ośrodek Pomocy Społecznej Janów Lubelski i Elektrotim S.A. o sukcesie wdrożenia PPK

8 czerwca 2022

Ośrodek Pomocy Społecznej Janów Lubelski i Elektrotim S.A. o sukcesie wdrożenia PPK

Celem programu „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca” jest wyróżnienie przedsiębiorców, którzy wykazali się szczególnym zaangażowaniem we wdrażaniu Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w swoich firmach, wykorzystując PPK jako element systemu benefitów pracowniczych i osiągając wysoką partycypację w programie. Sprawdź jak poradzili sobie z tym pracodawcy, którzy otrzymali nagrodę

Ośrodek Pomocy Społecznej w Janowie Lubelskim
odpowiadała Magdalena Kolasa, dyrektor ośrodka

Czy biorąc pod uwagę specyfikę Państwa organizacji, uważa Pani, że pracownicy ośrodka są nastawieni bardziej pozytywnie do programów oszczędzania na przyszłość od pracowników firm komercyjnych?
- Trudno powiedzieć. Ośrodek Pomocy Społecznej tak naprawdę zajmuje się pomaganiem, więc wydawało mi się, że pracownicy nie będą skupiać nad tym, aby pomóc sobie, a przecież o to chodzi. Wydaje mi się, że teraz troszeczkę się zmieniło. Dzięki temu, że pracodawca troszeczkę daje, państwo troszeczkę daje – wtedy pracownikowi łatwiej jest ze swojej małej pensji odłożyć na późniejsze czasy – informuje Magdalena Kolasa

Co zadecydowało o sukcesie wdrożenia PPK w ośrodku?
- U nas sukcesem było to, iż wybór firmy i cała organizacja przeprowadzenia kampanii informacyjnej wzięła na siebie gmina, czyli Urząd Miejski w Janowie Lubelskim. Właśnie dlatego, że wszystkie instytucje, które są w Janowie Lubelskim, mogły mieć taką możliwość, aby wspólnie wybrać firmę, z którą zawrą umowę. Myślę, że właśnie to było tym sukcesem, że do pracowników dotarły informacje, mogli otrzymać odpowiedzi na wszystkie pytania. Byliśmy szczególnie zaopiekowani i mogliśmy to wspólnie przejść – kontynuuje.

Co było największym wyzwaniem w czasie wdrażania programu?
- No właśnie ta kampania informacyjna. To, aby pracownicy chcieli usłyszeć, to co jest dobre, to, że PPK to jest szansa na to żeby odłożyć. To, żeby im dać taką odpowiedź, że nie tylko oni coś od siebie dają, ale to też pracodawca będzie o nich dbał i dawał im dodatkową składkę, że zawsze mogą zajrzeć na swoje konto i zobaczyć ile się już uzbierało – podkreśla Magdalena Kolasa.

 

 

Elektrotim S.A.
Odpowiadała Sabina Makieła, dyrektor Biura Zarządu

Czy przed wdrożeniem PPK organizowali Państwo spotkania dla całej załogi w celu wyjaśnienia podstaw funkcjonowania programu? 
- Jesteśmy dużym pracodawcom, dlatego te spotkania odbywały się już w sierpniu i we wrześniu 2019 roku. Nasi pracownicy bardzo chętnie brali w nich udział. Połączyliśmy dwa w jednym, czyli przy okazji reprezentacja pracowników zapoznawała się z ofertą z każdej z instytucji finansowej, a nasi pracownicy przy okazji dowiadywali się o samym programie – o zasadach, o podstawach. Po tych spotkaniach reprezentacja pracowników przedstawiła rekomendację dwóch TFI – komentuje Sabina Makieła.

Co było największym wyzwaniem podczas wdrażania PPK?
- Ja nie odczułam żadnych wyzwań w związku z wdrażaniem Pracowniczych Planów Kapitałowych, z tego powodu, że w Elekrotim funkcjonuje już Pracowniczy Program Emerytalny. Przeszło bardzo prosto, gładko i bez problemu - podkreśla

Co zadecydowało o sukcesie wdrażania PPK w państwa firmie?
- W PPK bierze udział 65% (na tamten moment – dopisek redakcji) pracowników. W tym są osoby powyżej 55 roku życia, a także osoby młodsze i starsze. Dużo osób zadeklarowało składkę dodatkową. (…) Nasi pracownicy doceniają, to że jest wsparcie pracodawcy w finansowaniu składki, że w przyszłości będą mieli lepszą emeryturę i będą mogli z tego skorzystać. Myślę, że dzięki temu odnieśliśmy sukces – zaznacza dyrektor Biura Zarządu.

 

Autor: Natalia Duda

Ostatnie wpisy
1

23 września 2022

Jesień nie musi być ponura
2

21 września 2022

Poradnik oszczędzającego w PPK – nowa wersja już dostępna!
3

21 września 2022

Kto może oszczędzać w PPK?
4

16 września 2022

PFR TFI przejęło zarządzanie funduszem PPK od BPS TFI
5

15 września 2022

Wspieramy odpowiedzialnych pracodawców
Zobacz także
Zdjęcie artykułu wspieramy_odpowiedzialnych_pracodawcow_plakaty

15 września 2022

Wspieramy odpowiedzialnych pracodawców

Zdjęcie artykułu oipp-ambasada-norwegii-centrum-kultury-polczyn-zdroj

29 sierpnia 2022

Ambasada Królestwa Norwegii i Centrum Kultury w Połczynie-Zdroju o PPK

Zdjęcie artykułu od-kiedy-nie-naliczac-wplat-do-ppk

18 sierpnia 2022

Pracodawcy dowiedzą się od kiedy nie powinni naliczać już wpłat do PPK

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.