Strona główna / Aktualności / Zaloguj się i sprawd ...

Zaloguj się i sprawdź swój rachunek PPK

Aktualności

Zaloguj się i sprawdź swój rachunek PPK

5 lipca 2024

Zaloguj się i sprawdź swój rachunek PPK

W serwisie MojePPK można monitorować stan swoich oszczędności na wszystkich rachunkach PPK, a także sprawdzić, czy w ogóle oszczędzamy w PPK. 

Od stycznia 2022 roku działa – prowadzony przez PFR Portal PPK - serwis MojePPK. Za jego pośrednictwem uczestnik PPK może sprawdzić, co dzieje się na jego wszystkich rachunkach PPK.  W ten sposób PFR Portal PPK realizuje swój ustawowy obowiązek informowania uczestników PPK o wartości środków zgromadzonych przez nich w PPK.  

Główną zaletą serwisu jest umożliwienie monitorowania w jednym miejscu stanu swoich oszczędności w PPK. Będzie to nabierało na znaczeniu z biegiem lat, kiedy uczestnicy programu będą mieli coraz więcej rachunków PPK w różnych instytucjach finansowych.   

Dane prezentowane w serwisie

Po zalogowaniu w serwisie, użytkownik uzyskuje dostęp do zagregowanych danych o łącznych środkach zgromadzonych przez niego w PPK, a także do szczegółowych informacji o poszczególnych, utworzonych dla niego rachunkach PPK. 

W serwisie MojePPK użytkownik może sprawdzić:

  • wartość środków zgromadzonych w PPK - na wszystkich rachunkach łącznie i na poszczególnych rachunkach PPK; 
  • wysokość wpłat do PPK - w podziale na wpłaty uczestnika, wpłaty pracodawcy i państwa oraz z wyszczególnieniem wpłat podstawowych i dodatkowych; 
  • listę wszystkich swoich rachunków PPK – m.in. z nazwą lub oznaczeniem pracodawcy oraz nazwą instytucji finansowej, która prowadzi dany rachunek; 
  • w jakich funduszach zdefiniowanej daty oszczędza; 
  • wartość dokonanych wypłat z PPK, a także zwrotów i wypłat w tzw. szczególnych sytuacjach życiowych; 
  • datę i wysokość ostatniej wpłaty pracodawcy na dany rachunek PPK - ta informacja pomoże  zweryfikować, czy aktywnie oszczędzamy na danym rachunku PPK. 


W danych dotyczących rachunku PPK użytkownik serwisu znajdzie również wykres prezentujący stan środków na tym rachunku w ujęciu historycznym. Dzięki niemu, uczestnik PPK sprawdzi, jakie wyniki osiąga fundusz w wybranym przedziale czasowym. Użyteczną funkcją jest możliwość wygenerowania z serwisu raportu z listą rachunków PPK oraz informacją o wartości środków. 

Ewidencja PPK

Dane prezentowane w serwisie pochodzą z Ewidencji PPK, prowadzonej przez PFR S.A. Ewidencja PPK to system teleinformatyczny, który obejmuje ewidencję (rejestr) m.in. instytucji finansowych, podmiotów zatrudniających i uczestników PPK. System Ewidencji PPK jest zintegrowany z instytucjami finansowymi obsługującymi PPK - tak, aby agregować informacje z całego rynku PPK. 

Logowanie  

Dostęp do Serwisu MojePPK jest możliwy poprzez przycisk „Zaloguj się” na www.mojeppk.pl albo bezpośrednio poprzez stronę serwisu – www.rachunek.mojeppk.pl.  

Najwygodniejszą opcją jest logowanie przez login.gov.pl (Profil Zaufany, e-dowód, mojeID, aplikacja mObywatel). Innym sposobem jest rejestracja konta w serwisie MojePPK oraz logowanie za pomocą loginu i hasła. 

Warto pamiętać, że logowanie przez login.gov.pl będzie możliwe, o ile uda się powiązać dane przypisane do rachunku PPK w Ewidencji PPK z danymi identyfikacyjnymi z Profilu Zaufanego, e-dowodu, narzędzia mojeID lub aplikacji mObywatel logującego się uczestnika. Tylko wtedy system odszuka jego rachunki i zostaną mu one zaprezentowane w serwisie.  

Jeżeli system nie będzie mógł powiązać żadnego rachunku z Ewidencji PPK z danymi z login.gov.pl, może to m.in. oznaczać, że nie mamy rachunku PPK. W takiej sytuacji w serwisie pojawi się komunikat - „Nie odnaleźliśmy Twojego rachunku PPK”. 

Oczywiście nie musi to wcale oznaczać, że w ogóle nie oszczędzamy w PPK, gdyż nie zostaliśmy „zapisani” do programu. Powodem, dla którego serwis nie znajdzie naszego rachunku/rachunków PPK, może być np. również to, że zostaliśmy „zapisani” do PPK z innymi danymi identyfikacyjnymi niż te przypisane do Profilu Zaufanego albo nie upłynęło wystarczająco dużo czasu, aby informacja o tym, że przystąpiliśmy do PPK została odnotowana przez Ewidencję PPK. W takiej sytuacji warto jednak sprawdzić, co jest powodem „nieodnalezienia naszego rachunku PPK”. Pracownik powinien upewnić się w dziale kadr i płac swojej firmy, czy pracodawca zawarł w jego imieniu umowę o prowadzenie PPK.  

Rejestracja konta  

Jeśli nie chcemy lub nie możemy skorzystać z logowania przez login.gov.pl, możemy zalogować się za pomocą konta utworzonego w serwisie MojePPK. W celu rejestracji konta, użytkownik będzie potrzebował danych przypisanych do jednego, wybranego przez siebie rachunku PPK. Powiązanie konta w serwisie z konkretnym rachunkiem PPK jest konieczne, aby można było zweryfikować tożsamość rejestrującej się osoby. Dane przypisane do rachunku PPK to dane, które pracodawca przekazał do instytucji finansowej, „zapisując” pracownika do PPK i które potem instytucja finansowa przekazała do Ewidencji PPK. Jeśli te dane zostały przez uczestnika zaktualizowane, potrzebne będą dane po zmianie. 

Dane wymagane do rejestracji konta to:

  • numer PESEL lub seria i numer dokumentu tożsamości (dowodu osobistego, paszportu lub karty pobytu), 
  • numer telefonu komórkowego lub e-mail, 
  • data urodzenia, 
  • NIP pracodawcy, 
  • nazwa instytucji finansowej (do wyboru z listy), 
  • kwota ostatniej wpłaty podstawowej pracodawcy, przekazanej na rachunek PPK, który zostanie użyty do rejestracji. 

 

Ważne: Po zarejestrowaniu konta w serwisie, użytkownik może zalogować się przez login.gov.pl. Nie będzie natomiast możliwe zarejestrowanie konta w serwisie, jeśli uczestnik choć raz skorzystał z logowania poprzez login.gov.pl

 

Autor: Biuro Redakcji PFR Portal PPK

Ostatnie wpisy
1

8 października 2024

Infolinia PPK
2

8 października 2024

Zadzwoń i skorzystaj z porady eksperta PPK (10:00-12:00)
3

7 października 2024

Zaproszenie: 4. edycja Dnia Edukacji Finansowej
4

3 października 2024

„20 pytań o PPK” w 20 minut – nowy cykl szkoleń
5

2 października 2024

Zaproszenie: Pracownicze Plany Kapitałowe podczas Talent Days
Zobacz także
Zdjęcie artykułu zmiana_numeru_infolinii_1024

8 października 2024

Infolinia PPK

Zdjęcie artykułu PPK-na-telefon-0124

8 października 2024

Zadzwoń i skorzystaj z porady eksperta PPK (10:00-12:00)

Zdjęcie artykułu 20pytanoppk_1024

3 października 2024

„20 pytań o PPK” w 20 minut – nowy cykl szkoleń

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.