Strona główna / Aktualności / Zażalenia dotyczące ...

Zażalenia dotyczące funkcjonowania Instytucji Finansowych zarządzających aktywami PPK

Aktualności

Zażalenia dotyczące funkcjonowania Instytucji Finansowych zarządzających aktywami PPK

5 maja 2021

Zażalenia dotyczące funkcjonowania Instytucji Finansowych zarządzających aktywami PPK

Uprzejmie informujemy, że PFR Portal PPK nie nadzoruje instytucji finansowych oraz nie jest podmiotem właściwym do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji na usługi świadczone przez te instytucje.

Instytucje Finansowe zarządzające funduszami zdefiniowanej daty w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych podlegają nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. W ramach rozpatrywania sporów została wytyczona ścieżka ochronna dla klienta na rynku usług finansowych. 

Jednym z uprawnień uczestnika PPK lub osoby uprawnionej w rozumieniu ustawy z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1342) jest złożenie instytucji finansowej reklamacji, czyli zgłoszenia zastrzeżeń dotyczących usług świadczonych przez tę instytucję. Szczegółowe zasady składania reklamacji określone są przez poszczególne instytucje finansowe na ich stronach internetowych.

W przypadku trudności w sporządzeniu reklamacji można również zaczerpnąć pomocy z instytucji wskazanych przez KNF. Instytucje finansowe zobowiązane są udzielić odpowiedzi na reklamację najpóźniej w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Zważając na zawiłość niektórych przypadków ten czas może się wydłużyć do 60 dni – przy szczegółowym wyjaśnieniu przyczyny i wskazaniu przewidywanej daty rozpatrzenia.

Bezpłatne wsparcie można uzyskać także u Rzecznika Finansowego, powiatowych/miejskich rzeczników konsumentów, czy też w pozarządowych organizacjach konsumenckich jak Federacja Konsumentów i Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

W sytuacji braku możliwości rozstrzygnięcia sporu do wykorzystania są również możliwości pozasądowe na rynku finansowym, takie jak:

  • Sąd Polubowny przy KNF
  • Rzecznik Finansowy
  • Bankowy Arbitraż Konsumencki

 

Definitywnym i ostatecznym krokiem jest dochodzenie zadośćuczynienia w drodze powództwa cywilnego. Bezpłatną pomoc prawną w tym zakresie można uzyskać u rzeczników konsumentów i w organizacjach konsumenckich. Profesjonalną płatną pomoc prawną oferują kancelarie prawne.

Więcej informacji i dane kontaktowe w załączonej prezentacji poniżej lub do pobrania tutaj:

Autor: Agnieszka Husejnow-Perczyńska

Ostatnie wpisy
1

30 maja 2023

Warsztaty tematyczne z PPK we współpracy z Skarbiec TFI – cykl dla kadr i płac
2

29 maja 2023

Wynik autozapisu to efekt doskonałej współpracy całego środowiska – XXV Kongres Brokerów
3

23 maja 2023

Znamy pierwszego laureata nagrody głównej w Akademii Korzyści PPK!
4

22 maja 2023

PPK jako benefit nowoczesnego pracodawcy - gala przyznania nagród Dobra Firma
5

19 maja 2023

Współpraca regionalna Państw Trójmorza kluczem do sukcesu regionu
Zobacz także
Zdjęcie artykułu nn-tfi-zmienilo-sie-w-gs-tfi

24 kwietnia 2023

NN Investment Partners TFI S.A. zmieniło się w Goldman Sachs TFI S.A.

Zdjęcie artykułu komunikat-dot-sankcji

20 marca 2023

Komunikat dot. stosowania środków ograniczających w związku z wojną na Ukrainie

Zdjęcie artykułu polaczenie-funduszy-ppk-zarzadzanych-przez-pfr-tfi

20 grudnia 2022

Połączenie funduszy PPK zarządzanych przez PFR TFI

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.