Strona główna / Aktualności / Informacja w sprawie ...

Informacja w sprawie zawierania umów o zarządzanie PPK, jeśli podmiot zatrudniający nie posiada NIP i REGON

Aktualności

Informacja w sprawie zawierania umów o zarządzanie PPK, jeśli podmiot zatrudniający nie posiada NIP i REGON

9 marca 2021

Informacja w sprawie zawierania umów o zarządzanie PPK, jeśli podmiot zatrudniający nie posiada NIP i REGON

Uprzejmie informujemy, że w zakresie tworzenia PPK przez podmioty zatrudniające nieposiadające własnego numeru identyfikacyjnego - NIP i REGON, aktualnie trwają zaawansowane prace nad doprecyzowaniem przepisów ustawy o PPK, mające na celu wskazanie podmiotu, który - w takiej sytuacji - byłby właściwy do zawarcia umowy o zarządzanie PPK i umowy o prowadzenie PPK.

Planowana zmiana przepisów ustawy o PPK polega w szczególności na rozszerzeniu definicji podmiotu zatrudniającego, określonej w art. 2 ust. 1 pkt 21 ustawy o PPK, poprzez wskazanie, że w przypadku, gdy pracodawca lub zleceniodawca nie posiada numeru identyfikacyjnego (NIP lub REGON), podmiotem zatrudniającym będzie płatnik składek na ubezpieczenia społeczne. Oznacza to, że w tych przypadkach wszelkie obowiązki podmiotu zatrudniającego wynikające z ustawy o PPK, dotyczące m.in. uruchomienia programu, będą spoczywać na płatnikach składek na ubezpieczenia społeczne.

Zgodnie z projektem nowe regulacje znajdą zastosowanie także do umów o zarządzanie PPK i umów o prowadzenie PPK zawartych przed dniem wejścia ich w życie. W związku z tym wydaje się zasadnym, aby już teraz umowy zawierane były na nowych zasadach tj. w sytuacji kiedy podmiot zatrudniający nie posiada numeru identyfikacyjnego, stroną umów był podmiot będący płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne. Jest to istotne także ze względu na zasady rejestracji tych umów w prowadzonej przez PFR Ewidencji PPK – ewidencja umów o zarządzanie PPK obejmuje NIP lub REGON podmiotu zatrudniającego.

Planowane zmiany są uwzględnione w przyjętym już przez Radę Ministrów projekcie ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z przeniesieniem środków z otwartych funduszy emerytalnych na indywidualne konta emerytalne, którym niebawem zajmie się Sejm. 

(aw)

Ostatnie wpisy
1

17 kwietnia 2024

Zadzwoń i skorzystaj z porady eksperta regionalnego (10:00-12:00)
2

17 kwietnia 2024

II Konferencja Międzynarodowa. Jak nie bać się przyszłości?
3

16 kwietnia 2024

II Konferencja Międzynarodowa. Edukacja i bezpieczeństwo danych w platformach emerytalnych
4

15 kwietnia 2024

II Konferencja Międzynarodowa. Jakie wyzwania komunikacyjne stoją przed programami oszczędnościowymi?
5

12 kwietnia 2024

Czy PPK to najlepszy benefit pracowniczy? Jak przekonać do niego pracowników? – odc. 7 cyklu „PPK 10/10”
Zobacz także
Zdjęcie artykułu wplata_dodatkowa_od_pracodawcy_0224

2 kwietnia 2024

Wprowadzenie wpłaty dodatkowej pracodawcy wymaga zmiany umowy o zarządzanie PPK

Zdjęcie artykułu ppk_benefit_0324

27 marca 2024

PPK jako benefit dla pracownika

Zdjęcie artykułu oipp-VIII-032024

26 marca 2024

Wyróżnienia „Odpowiedzialnego i Przyjaznego Pracodawcy” po raz ósmy

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.