5 lutego 2021
Uprzejmie informujemy, że w zakresie tworzenia PPK przez podmioty zatrudniające nieposiadające własnego numeru identyfikacyjnego - NIP i REGON, aktualnie trwają prace nad doprecyzowaniem przepisów ustawy o PPK, mające na celu wskazanie podmiotu, który - w takiej sytuacji - byłby właściwy do zawarcia umowy o zarządzanie PPK i umowy o prowadzenie PPK.
Planowana zmiana przepisów ustawy o PPK polega w szczególności na rozszerzeniu definicji podmiotu zatrudniającego, określonej w art. 2 ust. 1 pkt 21 ustawy o PPK, poprzez wskazanie, że w przypadku, gdy pracodawca lub zleceniodawca nie posiada numeru identyfikacyjnego (NIP lub REGON), podmiotem zatrudniającym będzie płatnik składek na ubezpieczenia społeczne. Oznacza to, że w tych przypadkach wszelkie obowiązki podmiotu zatrudniającego wynikające z ustawy o PPK, dotyczące m.in. uruchomienia programu, będą spoczywać na płatnikach składek na ubezpieczenia społeczne.
Aktualnie projekt odpowiednich przepisów jest na etapie przed przyjęciem przez Radę Ministrów.
(apu)