Strona główna / Aktualności / Wprowadzenie wpłaty ...

Wprowadzenie wpłaty dodatkowej pracodawcy wymaga zmiany umowy o zarządzanie PPK

Aktualności

Wprowadzenie wpłaty dodatkowej pracodawcy wymaga zmiany umowy o zarządzanie PPK

2 kwietnia 2024

Wprowadzenie wpłaty dodatkowej pracodawcy wymaga zmiany umowy o zarządzanie PPK

Rozpoczęcie finansowania przez pracodawcę wpłaty dodatkowej do PPK, zmiana wysokości tej wpłaty lub rezygnacja z jej dokonywania wymagają zmiany w umowie o zarządzanie PPK. Warunki zmiany tej umowy są określone w jej treści.

Zarówno pracodawca, jak i pracownik, mogą podjąć decyzję o finansowaniu wpłaty dodatkowej do PPK. W przypadku pracownika odbywa się to poprzez złożenie pracodawcy deklaracji wpłaty dodatkowej. Wpłata dodatkowa - w wysokości zadeklarowanej przez uczestnika PPK (do 2% wynagrodzenia) - obowiązuje od miesiąca następującego po miesiącu, w którym uczestnik złożył tę deklarację. Naliczanie wpłaty dodatkowej, pobieranie jej z wynagrodzenia uczestnika i przekazywanie do instytucji finansowej - tak, jak w przypadku wpłaty podstawowej - należy do obowiązków pracodawcy. 

Decyzję o finansowaniu wpłaty dodatkowej może podjąć także pracodawca. Pracodawca może zadeklarować - w umowie o zarządzanie PPK - finansowanie wpłaty dodatkowej w wysokości do 2,5% wynagrodzenia (czyli łącznie może finansować uczestnikowi wpłaty do PPK wynoszące do 4% wynagrodzenia). Wpłata dodatkowa, finansowana przez pracodawcę, może być zróżnicowana ze względu na długość okresu zatrudnienia. Jeżeli pracodawca chce wprowadzić inne kryteria jej różnicowania, musi zastrzec je w obowiązującym u niego regulaminie wynagrodzeń lub układzie zbiorowym pracy. Umowa o zarządzanie PPK określa m.in. wysokość wpłat dodatkowych finansowanych przez pracodawcę dla poszczególnych grup osób zatrudnionych.

Pracodawca może także zmienić wysokość wpłaty dodatkowej lub zrezygnować z jej dokonywania - w formie zmiany umowy o zarządzanie PPK. Dokonując zmian w regulacjach wewnętrznych dotyczących wpłaty dodatkowej do PPK, pracodawca musi zatem pamiętać o konieczności zmiany umowy o zarządzanie PPK (warunki zmiany tej umowy są określone w jej treści). Zmieniona wysokość wpłaty dodatkowej obowiązuje od miesiąca następującego po miesiącu, w którym została dokonana ta zmiana. 

Autor: Redakcja PFR Portal PPK

Ostatnie wpisy
1

23 lipca 2024

Zadzwoń i skorzystaj z porady eksperta regionalnego (10:00-12:00)
2

22 lipca 2024

Dlaczego trudno nam oszczędzać w wakacje?
3

18 lipca 2024

Już 31 lipca "PPK krok po kroku" na Bielanach – bezpłatne konsultacje
4

9 lipca 2024

Niedokończony autozapis to wyzwanie dla rynku emerytalnego we Włoszech
5

5 lipca 2024

Zaloguj się i sprawdź swój rachunek PPK
Zobacz także
Zdjęcie artykułu ppe-zamiast-ppk-0624

21 czerwca 2024

PPE zamiast PPK? Pamiętaj o sprawdzeniu partycypacji!

Zdjęcie artykułu od-1-lipca-wzrasta-minimalne-wynagrodzenie-0624

20 czerwca 2024

Od 1 lipca wzrasta minimalne wynagrodzenie za pracę

Zdjęcie artykułu ppk-dla-osob-zatrudnionych-w-zagranicznych-podmiotach-0524

31 maja 2024

PPK dla osób zatrudnionych w zagranicznych podmiotach zatrudniających

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.